04 Nisan 2011

Klasiklerde bu hafta: Heroes of Might and Magic III (Yani üüççç!)

Bir süre yurdumuzu kasıp kavuran Heroes of Might and Magic çılgınlığı, heroes 3'ten sonra çıkan heroes 4'ün iğrenç bir oyun olmasıyla bitti. Ondan sonra çıkarılan heroes 5 ile durum toparlanmaya çalışıldı ama heroes 4 iğrençti bir kere. Başında komutanı olmadan kaleden çıkan, yürüyen hayvanların olduğu bir oyundu heroes 4.

Oysa ki baaak! Heroes 3, soyunun son üyesi olmamasına rağmen, en iyi üyesi. Bu 5 oyun içerisinde, en çok nostalji yaptıranı. Yeniden indirip oynanmasıyla meşhur. Yeni nesil bilir mi, bilmiyorum. Ama indirilsin ve oynansın diyorum canım.

O halde bir Heroes 3 seçkisine hazırlanın! (Bir anda caps, bir anda)

Heroes 3'e ait, bende en çok iz bırakmış 7 şey:

1. Kolunu havaya dikmiş ve gülümsüyor: Solmyr


O minik resminde, mavi bir pipisi ve kaslı bir vücudu olduğu izlenimi yaratan Solmyr, aslında bir cin. Denizkızı gibi. O gözler parıl parıl parlıyordu, ama neye parlıyordu kim bilir?

2. Şaibeli bir hayvan: Faerie Dragon


Faerie Dragon, "bir üst modeller" ejderha türünün diğer üyeleriyle birlikte (Azure, Rust, Crystal) oyunda karşımıza çok çıkmayan bir yaratıktır (Bir gog değil yani). Türünün diğer üyelerinin tavrı ve güçleri çok belliyken bu faerie dragon'un görevi sanki o oyundaki tek efemine karakter olması.

3. Atsan atılmıyor bir skill: Tactics


Çok gereksiz bir skill'di bu. Ne kadar kaçınırsak kaçınalım, witch hut'tan, haritada duran ve yetenek bahşeden keşişlerden sürpriz olarak gelebilirdi. Kötü bir sürpriz olarak. O savaş tactics skill'iyle değil, ordunun bilek - hero'nun büyü gücüyle alınırdı.


4. Müthiş binalarımızdan: Tower


Asil, beyaz ve soğuk... İşte hayatta aradığımız tat. Tıpkı Tower'da bulabileceğimiz gibi. Mesela golem'lerin defense'i çok idi, üstelik magic resistance'ları da iyiydi. Kolay kolay yemezlerdi. Genelde bir savaş bitmek üzereyken sona kalmış tek tük tiplerden olurdu. Tower'ın ayrıca Titan'ı var. Titan'ın naga kadar göründüğüne bakmayın, kendisi dev gibidir.

5. Heroes'da gideri olan tek erkek: Gelu


Çok fetiş bir kostümle at süren karakter Gelu, bir sharpshooter gurusu. Okçuları sharpshooter yapabilen bir birey. Zamanında façası feci bir şekilde kaymış Gelu'nun ismi, acaba Gelu mu yoksa Celu mu diye okunuyordu?

6. Ucuz ama işe yarayan bir büyü: Haste


Haste, hızlandırır. Fakat o minik ikonunda bağıran bir adam ve hızla topuklayan biri var. Şöyle yorumladım: O bağıran adam biziz, yani hero; topuklayan kişi de ordumuzda haste'lediğimiz yaratık. Öyle çok bağırıyoruz ki adamcağız gazlıyor. Haklı. (Bilinçaltı mesaj)

7. Son çare olarak: Marketplace


El ayak çekilince, sohbetler tükenince, dostlar eve gidince ve düşmanın kaleyi basmasına 1 gün varken, cebimde zırnık kalmayana dek kalede birikmiş tüm yaratıkları almaya çalışır, para da bitince marketplace'ten varımı yoğumu paraya çevirir, alırdım o yaratıkları. Sonra düşman saldırmaktan vazgeçer, korkar giderdi. True story.


Heroes 3: Yürekten bir gameplay.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Haste büyüsü ikonundaki "ufuren" adam tanrı falan. Bulutların arasında yaşıyor.

Deniz Coşkun dedi ki...

önemli olan kattığımız yorum diil mi efendi?

Unknown dedi ki...

Necrogillere haksizlik olmus ama. "DK double damage" ses dosyasi olsa da dostu dusmani hoplatsam simdi..

Deniz Coşkun dedi ki...

Ama bir haksızlık yok ki. Bu liste sadece heroes 3'de bende iz bırakan 7 şey listesi. cosmopolitan kalitesizliğini seviyorum bazen.. ona sizi terkettirecek 7 şey, yatak odanızı renklendirecek 7 şey.. saysam bitmez. death knight iyi çocuk hoş çocuk ama görüntüsü strese sokuyordu beni. nazgül gibi tıpkı.

kenan ibizalıoğlu dedi ki...

çok beğendim yazınızı.

adıma senkoy dedi ki...

hiroz ne lan! aç bi kitap oku..

Deniz Coşkun dedi ki...

okuyim ve Malekith gibi eşşek olmiyim.

Deniz Coşkun dedi ki...

çok beğendim nikinizi kenan böy.

murat dedi ki...

Malekith de oyunun klasikleşmesine az katkı yapmamıştır yani iri toynakları ve delici bakışlarıyla. Solmyr da listede olduğuna göre, Malekith yorumunu 7+1 olarak gördüm dungeon severler adına.

(Sharpshooter adamı Gelu diye okunuyor)

Deniz Coşkun dedi ki...

Jeddite'i de severdim, onun da hakkını yemiyim. Dungeon ve Tower ve Castle, bunlar sevdiğim mekanlar.

vishnelimon dedi ki...

diplomasi de iyiydi ama, en üst seviyeye getirince ortalıktaki tüm yaratıklar katılmak istersi sana...

Zeynep dedi ki...

evet yeaa, diplomasi de iyiydi. ben o tatlı diplomatik dillerle ne yılanları deliğinden çıkarıp orduma katmış idim.
ama bir yandan da pisliğin teki olduğum için black dragon cheat'i yapıyordum. (321456 mıydı neydi)
canım hiirooez ya. 3'ten sonra şeytanlı melekli bir şey geçti elime 4 müydü, 5 miydi hatırlamıyorum ama hiçbirisi bana 3'ün tadını vermedi.
*fırk*

Deniz Coşkun dedi ki...

heroes chronicles var bi de zeynep, bir sürü heroes 3 campaign'inin olduğu bir seri. indir nolur indiiir =)