28 Temmuz 2008

Experience it in IMAX... (preferably from the back rows)


Batman'i de en nihayetinde IMAX'te izlemiş bulunduk. Yalnız biraz ön sıralardan almışız bileti, filmin yarısını anlamadık. Hızlı dövüşlerde kim kime vurdu, o yumruk kimde patladı gibi sorulara "zaten" cevap alamadık.
Şimdi gelgelelim film hakkında aklıma takılan bir kaç soruya;
*Bruce Wayne'in Batman kostümü neden diğer Batman'lerden daha abartı bir şekilde burnunu yukarı doğru çekip Batman'i gerçek anlamda "üst-dudaksız" bırakıyor ve s'leri "fıssss" diye telaffuz etmesine sebep oluyor?
*Batman sesini iman gücüyle mi kalınlaştırıyor yoksa Face Off'taki gibi bir ses değiştirme bantı mı yapıştırıyor o esnada boğazına?
*Two-Face neden Night of the Living Dead?
*Joker sürekli neden yalanıyor? Bunun hikayesini de merak ediyorum.
*Bruce Wayne neden partilere asgari 2 random kadınla teşrif ediyor?
*Eric Roberts, nam-ı diğer Julia Roberts'ın erkek kardeşi neden Julia Roberts'a hiç benzemiyor?
...Ve şimdi en önemli soru:
*Batmobil'de süper-hızlı ya da ne bileyim süpersonik moda geçildiğinde neden koltuk yere doğru yatıyor, onun rahat bir pozisyon olduğuna inanmıyorum ben, otomobilin yeriyle yüzleşmek nasıl bir konfor belirtisi olabilir ki? Öyle bir pozisyonun rahat olması için otomobilin yukarı, yani gökyüzüne doğru hareket etmesi gerekmez mi?

1 yorum:

vic vega dedi ki...

normal perdede üçüncü koltuktan izliyordum, imax'te sanırım altıncı koltuktan izledim, gayet de iyi oldu, sinemada arka koltuğa geçen sissy'lerden değilim canım,..

benim aklıma takılanlar ise şöyle:

* tankmobile'in sağlam kalan kısmından batpod yapmak: batmobile'ın sağ ön süspansiyon kaput idi, sol önden batmobile çıktı. özellikle batpod'lu kısım mı sağlam kaldı, yoksa batmobile'ın dört-bir-yanından araçlar çıkabiliyor da sağlam bir o mu kalmıştı? jetski? hoovercraft?

* tavşan dudak durumunu bir kamuflaj olarak yaptılarsa harika, gayet retarded göründüğünün farkında olduklarını umuyorum.

* bir damla kan göstermeyen filme pg-13 rating veren mpaa, harvey dent'in yarım elma yüzüne neden kallavi r çakmamış? zira ben korktum. annesiyle giden 13 yaşındaki çocuklar (pg-13) haydi haydi korkar.

* karşıdan gelen tıra kafadan girip takla attıran batmobile'ın bir roketle tırta bağlaması büzücü değil mi?

* batman'in kimliği açık edecek ibiş, sırf bruce wayne lamborghini'sini araya soktu ve manalı bakıştılar diye vaz mı geçti şimdi?

* james gordon'un "meğer ölmemiş" geri dönüşü, bir süredir gördüğüm en gereksiz hareketti. burada bir futbol örneği verip "semih'in belçika maçındaki son dakika degajı ndan beri gördüğüm en gereksiz hareketti" demek istedim ama futboldan zerre çakmıyorum.