30 Temmuz 2008

Kara! Para! Mafya! Kumar! İçki! Sigara! Grim Fandango!


Monkey Island severler çok aşinadır Lucas Arts'ın şahanevi adventure oyunlarına.
Gelgelelim ben Monkey Island'cı değilim, fakat içimdeki Grim Fandango aşkı bambaşka.

Grim Fandango, 90'ların yılların ikinci yıllarında piyasaya sürülmüş, hafif kara-mizah bir adventure oyunu.
Manuel (Manny) Calavera oyunun baş kahramanı, dolayısıyla Manny'siniz tüm oyunda.

Oyuna Manny'nin ofisinde başlıyoruz. Bu arada Manny bir iskeletor. Oyundaki iblisler dışındaki diğer tüm karakterler gibi. Manny'nin hikayesi zamanında ölmüş olması ama Department of Dead denilen bir yerde çalışmak zorunda kalması, çalıştığı yerde yeni ölenlere öteki tarafa gidiş paketleri satması. (number 9, tabanvay vs) Bu arada çalıştığı yerde Domino diye bir orospu çocuğu var, sürekli Manny'nin müşterilerine havada atlayan, Manny'nin eski ofisini parsellemiş başka bir iskeletor. Bir de Manny'nin Hector isimli suya sabuna dokunmayan merkez sağcı bir patronu, ve bu patronun da Eva isimli bir sekreteri var.

Günler geçiyor bir gün Mercedes (Meche) diye bir kadın geliyor Manny'ye müşteri olarak. Meche melek gibi bir insan, karınca bile incitmemiş ömründe. Fakat o da nesi, Domino yine bir orospu çocukluğu yapıyor, Manny'nin bilgisayarını bozuyor muhtemelen, ve Meche öteki tarafa en lüks ulaşım aracıyla gideceğine tabanvaya mahkum kalıyor. Bunu öğrenen patron Hector, Manny'nin ağzına sıçıyor. Manny de Meche'ye yazıyor içten içe. O da kendi ağzına sıçıyor "Ben böyle bir hatayı nasıl yaparım, ağzıma tüküreyim" derken efsanevi solcu devrimci kişilik Salvador Limones ile tanışıyor.

Viva la Revolucion!

Bir bakıyoruz Eva da Limones'in örgütünün bir parçası. Manny de hemen katılıyor ve başlıyor macera.

Devamını anlatacaktım ama sağolsun yanımdaki arkadaşım "4 yılı da yazacak mısın?" diye küçümsedi beni. O yüzden yazmayacağım. Oyunu merak ettiyseniz oynayın. Oynamazsanız çok da skimdeydi afedersiniz. Pardon.

3 yorum:

vic vega dedi ki...

"melek gibi bir insan" ironisine hiç girmeyeceğim de, bir oyuna bu kadar hikaye yazmak gerekli mi? içten pazarlıklı sormuyorum, oyun deneyimim bir komşumda (!) rock band oynamak ve dergiden bir arkadaşımda 45 dakikalık metal gear solid 4 ara videoları izlemekle sınırlı olduğundan soruyorum,.. 45 dakika, oha ama lan!

den-hur dedi ki...

Şöyle izah edeyim Aycan komşum.
Grim Fandango, senaryosu baş tacı edilecek oyunların başında gelir. (bana göre) Ama dersen sadece sana göre mi, değil. Olsun, farketmez. Diyaloglar şahane yazılmıştır, karakterler cuk oturmuştur. Soundtrack'i inanılmazdır falan filan. O kadar artısı olan bu oyunun 4 yılını da yazabilirdim esasen. Oyunu küçümsemeyelim, rock band'le metal gear solid'le bir tutmayalım. Hele resident evil'la, tomb raider'la hiç kıyaslamayalım.
Oynaması hiç zor değil, puzzle çözüyorsun sürekli ve ölmüyorsun, aha şimdi sıçtın diyebileceğin bir yer yok. Sadece bundan sonra ne yapsam da şöyle olsa'ları düşünüyorsun sürekli. O yüzden çok zevkli. Sen de oyna be.

can dedi ki...

nerde calaca
nerde astek
nerde casablanca

cevap istiyorum