19 Haziran 2009

Futbolize ekipler amiri

Blog'umun futbolsever takipçilerine istinaden bir yazı yazayım dedim Arıncığım önerisiyle.
Yaz dedi böyle Messi'yi çok severim vesaire.

Tamam dedim; son derece yüzeysel futbol yazımla karşınızdayım anasını satim.

Şimdi öncelikle adını sürekli duyduğum futbolcuları ve bunların bana neler çağrıştırdığını anlatacağım:

1. Adebayor:
Emanuel sanırım ilk adı. Mükemmel bir soyadı var. Öyle ki kedimin göbek adı Adebayor. Galiba Afrika ülkelerinden geliyordu. Haadebayor gibi bir ses efekti var.

2. Yaya Toure:
Bu da akılda kalıcı isimlerden. PES'te spiker Yaya Toure deyince bir daha unutulmaz. Bir de ajansta Yahya abi diye biri var. Ona Yahya Toure diyorum bazen ama henüz gülen olmadı.

3. Messi:
Türkiye'de forması çok yaygın. Messi forması. Arjantinliydi bu, de mi?

4. Ballack:
İşte hakkında en çok şey bildiğim insan. Chelsea'da oynuyor ve Matt Damon'a benziyor. Chelsea maçları onunla güzel.

5. Drogba:
Ben bu adamı beğeniyorum dedim diye tüm arkadaşlarım dalga geçti. Irkçı pezevenkler. Onun da Chelsea'de olduğunu biliyorum ve sanırım Fildişi sahillerinden Didier Drogba.

6. Cristiano Ronaldo:
"Kusura bakma Cristiano Ronaldo, ibneye benziyorsun" Kaşlarını alıyorsun, saçlarına kalıp gibi jöle sürüyorsun ve sarı meç attırıyorsun.

Göze çarpan, adları aklımda kalan futbolcular bunlar. Şimdi gelelim futbol maçları bana neler çağrıştırıyor:

1. Primitif erkekler çağrıştırıyor:
Sehpanın üstündeki bardağı umursamayan, bir hanede olduğumuzu unutup ayılar gibi olduğu yerde tepinen bir takım insanları çağrıştırıyor.

2. Bitik bir geceyi çağrıştırıyor:
Maç öncesi hazırlıkları ve maç sonrası yorumlarıyla iptal olmuş saatler ve saatler...

3. Bir sürü gereksiz telefon konuşmasını çağrıştırıyor:
Yok biz sizi yendik, babayı aldınız konseptli bir sürü dakika.

4. Bir köşede sıkılan ve kendine eğlence arayan kızları çağrıştırıyor:
Neden kendi kendinize eğlenmiyorsunuz diye sorarsanız; "Gürül gürül gürültüden" diye cevap veriyorum.


Peki genel olarak futbol bana neler çağrıştırıyor, biraz da bu konuya eğilelim:

1. Bir çok iyi espri:
Futbolu muhabbeti için seviyorum birazcık seviyorsam. FB'lilerin kupa alamamasıyla ilgili yapılan esprilere özellikle bolca gülüyorum. Mail forward ediyorum.

2. Bazen yakışıklı futbolcular:
O da zorla maç izletilirsem. O sıkıcı saatlerin yükünü taşımamak için maçta bir adet yakışıklı belirleyip onu izliyorum. Ayrıca bir adet "yedek" yakışıklı da oluyor. Mesela Ballack ve Drogba gibi.

4. Otistik davranan bir kardeş:
Daha kendi yaşı 8 iken, 70'li yılların futbolcularını sayabilen bir yavrucak. Neden yavrum, neden?

3. Sinirli bir erkek arkadaş:
"Madem futbol izlemeyi sevmiyorsun, futbol esprisi de yapmayacaksın" diye çıkışan bir FB'li gönül. Özellikle bu sinir kupa esprileri yapmaya başladıktan sonra zerk etti. Bu ikiyüzlü bir hareketmiş ve futbol camiasında bana yer yokmuş.

----------------------------------------------------

Oysa ki futbol barış, kardeşlik demek değil midir?

Futbol izlemeyi sevmiyorum, ancak futbolu seviyorum.

Hatta ne demiş büyüklerimiz:

"Sen futbola bir adım gidersen, futbol sana on adım gelir"





2 yorum:

Elmoş dedi ki...

Koyu Fenerbahçe anti-fanatikliğimin kaynağını Kadıköy yakasındaki it kopukların, tinerci ve sarhoşların genellikle bu takıma gönülden bağlı olmalarına dayandırırım. Yavaş yavaş bu antipatiye kat çıkarken, uzak çevremdeki Fenerbahçelilerin en sevmediğim insanlar olduğu dikkatimi çekti. Yakın arkadaşlarımın arasında ise nedense hiç Fenerbahçeli yoktu, varsa da en sevdiğim kız arkadaşlarıma aniden puştluk yapan erkek kontenjanını dolduruyordu. Böylece insanları görünüşüne/insanlığına göre 3 büyük takıma yakıştırmaya başladım. Yine de, malesef, bu tezimi çürütecek birkaç insan tanıyorum.

Bir de;

Bu antipatim yüzünden Fenerbahçelilerin kupayı alamayışıyla ilgili forward maillere ortamdan yarılırcasına güler, yaklaşık 40 dakika süren ve Fenerbahçelilerin annesinin seks işçiliğiyle ekmeğini kazanıyor olmasına bağlanan "bir adamın 3 oğlu varmış ve mirasını bir türlü bunların arasında bölüştüremeyeceğini anlayınca kadıya gitmiş" fıkrasına bayılırım.

Ali dedi ki...

Euutoooow. favori futbolcu ismim =)