09 Haziran 2009

XBox Project Natal


İleri düzeyde interaktif ve controller'sız bir sanal dünya düşünün. (düşleyin demiyorum çünkü türlü Hollywood eserinde örneklerini gördük) Düşündük mü?

Biz düşünürken, senaristler de yazarken, Microsoft yaptı. Evet Microsoft, dönüşün muhteşem oldu.

Bu projeyle tanışmam, bir ajansgilimin bir video izletmesiyle oldu. Internette dolaşan o lansman video'su. Bir oğlan çocuğuyla konuşuyorsun, ediyorsun, balık tutuyorsun, eline kağıt veriyorsun, scan ediverip alıyor, okuyor, hayretlere düşürüyor. Şu hayretlere düşme kalıbını kullanmayayım, kıro ediyorum kendimi dedim ama gerçekten bu bir devriiim!! riiim!! iiim!! mm...

Oyunları controller'sız oynatan yeni teknoloji...

Mesela penaltı atmak için yön tuşu ve şut tuşu yerine; bel, ayak ve torso kombinasyonunu kullanıyorsunuz.

Televizyonunuzun başına geçiyorsunuz, ya ben ne giyeyim gibi gerzek gerzek düşünmektense (bence bir birey, kıyafetin üzerinde nasıl duracağını tahayyül edebilir ama edemeyenlere de bir hizmetimiz var), xbox sizi giydiriyor, işte bu kıyafettir, sana kırmızı çok yakışıyor diyor, der top ediyor.

Ya da favori bir kaykayınız var, diyorsunuz ki sanal dünyada bile kaykayımsız çıkmam, hemen kaldırıyorsunuz kaykayınızı, iki hamlede tarıyor sizinkini, alıyor hafızaya. Ondan sonra oyundaki karakteriniz ve gerçek hayattakine eşdeğer kaykayınız ile halının üstüne ayaklarınızı sürtüyorsunuz. (bkz. carpet burn)

Bunlar zaten lansman video'sunda mevcut bilgiler. İzleyince göreceksiniz.
Şimdi gelelim benim öngörülerime:

-Şu kıyafet giydirme aplikasyonundan Microsoft ne anlaşmalar yapmıştır ya da yapacaktır. H&M, Urban Outfitters, Zara filan kesin bu markalar arasındadır. Bir de online bağlanıp eve sipariş etme zımbırtısı da varsa, demeyin markaların yeni mecrasının keyfine.

-Oyun oynamanın yarattığı asosyallik ve obezlik etkilerinden obezlik, bu yeni ayakta ve hareketli oyun oynama stili sayesinde azalacaktır.

-Nintendo iki boyutta hareket sağlar da, biz kralını yaparız düsturuyla geliştirilmiş bir teknolojidir. Bu kesindir.

-Tamam kontrolür yok da, guitar hero ya da rock band türü bir oyun için air-guitar çaldırırlarsa insana, bu ayıp olur. Senelerce yazlık bölgelerdeki Kurban dinleyip gaza gelen air guitaristlerden, air drummerlardan itinayla uzak durdum. Microsoft yaptı diye bir anda benimseyecek değilim. Ayrıca olmaz o iş. O oyunda kontrolür elzemdir.

-Diyelim ki poker oyunu çıkardılar. Karşımızdaki adam anında kalp atışından, göz bebeğinden ve benzerlerinden hemen blöfü algılar. Yani rakip zor olacak. Sırf bu oyuna pratik yapmaktan yalan makinesi bile atlatabilir insan. Düşünsenize, hissiz, ifadesiz bir sürü 12 yaş altı Japon erkek çocuğu dünyayı ele geçirecek.

-Bana alın bundan. Blogumun zengin ve bağlantılı okuyucusu varsa, 1 Ağustos doğumgünüm. Bundan istiyorum.

3 yorum:

iki parmak klavye dedi ki...

nası ya nası!!! yalan dolan değil miymiş o video?

vic vega dedi ki...

Deniz, yani deniz, şı kıyafet deneme şeysini livaysta filan ayna olarak yapılır mı acaba dediğimde nasıl dudak bükmüştün,.. mikrosof yapınca yerlere göklere di mi,.. fanboy seni,..

Deniz Coşkun dedi ki...

değil değil, gerçek o. prototip.
bu arada aycan, livaysta yapalım dediğin şey aynanın üstüne cut-out kıyafet sticker'ı yapıştıralım idi. şimdi afedersin ama burada "ben önceden düşünmüştüm bunu" diyerek tribünlere oynamaktasın fakat bunun çok primitif bir versiyonunu düşünmüştüm. allaşkına 50 kiloluk insanla 100 kiloluk insan bir mi? Ya da 180 lik insanla 140lık insan? Aynadaki sticker form mu değiştirecek?
Ah Aycanım be, lava lambası vardı bi, noldu ona? =P