06 Temmuz 2009

Maximiles'a geç gelen cevabım: "Babandır"

İş Bankası MaxiMiles Reklam Filmi (Erkekliyi buradan, kadınlıyı buradan izle)

Geç olsun güç olmasın ama en kızdığım reklam filmlerinden bir tanesi. Senin hayatın a ve b arasındaki rotadan ibaret, işte sen busun, allah belanı versin, hayatta bıraktığın iz ne ki senin, karınca kadar değerin yok de de, sonra da al sana tüm bunları gidermek için MaxiMiles. Lanet olsun böyle reklama. Bir de öyle terbiyesiz ki dış ses, senli benli konuşuyor.
"Hangi güne uyandığın farkeder mi?"

Birincisi,o kadar saniyede varoluşsal sıkıntı çözülmez hocam. Sosyal bilimler okumuş olabiliriz, Boğaziçi, ODTÜ mezunu filan da olabiliriz, ama sıkıntı analizi ve artistliği yapmayalım. Bunca senelik psikologum (he de geç), ben böyle bir reinforcement görmedim.

İkincisi, o reklam filminde gösterilen yere bedava uçak bileti ile, yani millerle gitmek için kaç zilyar alışveriş yapmak lazım, bilir miyiz? Bilmek istemeyiz.


Neymiş demek ki, potansiyel müşterimizi azarlıyoruz önce, öğütüyoruz, bir şeyler öğütlüyoruz bu esnada, sonralıkla ise gelmişlerine geçmişlerine sövüyoruz. Ama farkındaysanız hiç övmüyoruz. Tam anlamıyla Rus ekolünden yetiştiriyoruz potansiyel "alacaklılarımızı".

"İşte sen bu kadarsın"mış!
Hadi oradan be!
Babandır!

4 yorum:

Den-hur dedi ki...

Alıntıdır:

maximiles reklamına ben de accaip kılım
hem de ACCAİP
sinemaya gidiyosun
herifler seni alıp yerden yere vuruyo

ben o kartı ne diye alıyım lan

hayatın a be arasında geçiyomuş

sana ne lan
git kumsalda kız mı kes yani

hakkaten sinemaya gitmişim rahatlamaya çat diye bunu veriyolar
yemin ediyorum perdeye bişey atıcam bigün

amına koyim

hangi dangalak kendini bilmez yaptıysa o reklamı

reklam yazarı falan şirket değil gidip onun eviyle işi arasında yol boyunca kafasına tornavidayla vurmak istiyorum

gerizekalı zevzek herif

paper doll.. dedi ki...

ama işe yarıyo mu, yarıyo. sen ona bak.. sinema öncesi izleyip "hassktir.." diye gözlerimin dolmuşluğu çok vardır.. gösterdiği mesafe iki parmağımın arası kadar.. hangi güne uyandığımın da önemi yok.. ben ağlamayayım da kim ağlasın.. nerden vurcağını iyi biliyo şerefsizler..

can dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
can dedi ki...

görseldeki paint brush ustalığına dikkat.

maximiles en yarro reklam katagorisinde kristal elma almış