13 Ekim 2009

Denizsözü

There are google doctors, wikipedia scholars, facebook celebrities twitter journalists and most importantly, gtalk friends.*

(Deniz Coşkun, 2009, referans böyle verilmez)


*Ucuz kahraman durur mu, yapıştırmış cevabı: İşte dostum hepimiz kendini teknolojiye ölesiye kaptırmış, bazen sanal gerçeklikten bir adım öteye geçemeyen, insan olduğumuzu bu mecralar sayesinde unutan, oturup üretici bir faaliyete gireceğimize adeta bir hıyar gibi zaman öldüren, sonra da kendimizi savunmak için bu mecraları faydalı kullandığımızı iddia eden, rezil rüsva insan müsveddeleriyiz. Hayatımız bu eksende geçiyor. Bir de hayatı bu eksende geçmeyenler var ki, çoğu tamamen elitist bir tavırla dünyaya çok daha faydalı insanlar olduklarını iddia ediyor. Peki, I couldn't help but wonder, bu mecraların kullanım sıklığı veyahut kalitesi nasıl olmalıdır ki faydalı olsun? Hiç olmasın mı? Demokrasi iyi bir şey midir? Herkesten aynı öz-özveri beklenebilir mi? Hayatımızı çürütmeye başladığımız o anın göstergesi nedir? Peki ben çakma solcu muyum? Bence modern çağ şovalyesiyim.


Bi' geçmişimiz var...

17 yorum:

Ali dedi ki...

Demokrasi iyi birşey dirr. Its a mindset. Its about appreciating the limitations of oneself and counting in the other. Ben yazdım oldu =P
Ps. Eğer gönüllerde sevgiye yer yoksa, internetli veya internetsiz herşey fake ;) =).

hevesli bardak dedi ki...

"Gerçek hayat"ta da mottoları "ne var iş mi o şeyi şeyediyo işte"dir. Aşşa yukarı böyle bişey olması lazım. Yaranamazsın. Yaranaman.

can dedi ki...

ya bu vader neden mal gibi poz vermiş

Deniz Coşkun dedi ki...

ucuz kahramanın ali'ye cevabı: it was a rhetorical question maaan.

deniz'den hevesli bardak'a: ben anlamadım =) kimin mottosu?

can'a: out of context.

Ali dedi ki...

maybe it was a rhetorical answer then :)

Deniz Coşkun dedi ki...

yok öyle bişey.

Elmoş dedi ki...

Mos importan citol fren derken beni kastettiğini, hasretliğini biliyorum, GÜLÜM. Ayrıca domestic intellectuals demeyi unutmuşsun, inci tanem. O DA BENİM.

Deniz Coşkun dedi ki...

sevdim. dırırı. çok sevdim. dırırı. tanıdım aşkın en saf halini. dındın!

bop dedi ki...

anlamadım tam. o renkli yazılı söz senin mi? Senin ise baya güzel bir araya getirmişsin. İyisin. Onun dışında genel anlamda hayata karşı dikte edici bi tavrın var."Üretici" ve "faydalı". Bu kelimeler yazıda diktenin doruk noktaları. Neden zamanımızı faydalı kullanmamız lazım? Neden internette hıyar gibi zaman öldürmeyelim? Veya kahvede heriflerle-komşunun evinde kocakarılarla boşboğazlık yapacağımıza neden google, facebook ve twitterde dünyaya açılmayalım?

Al benden de başka bir laf.
Hayatı optimize etmeyelim!

enola is gay dedi ki...

the time I kill is killing me.

Deniz Coşkun dedi ki...

ne sandın bop bey, tabii ki benim. evet, elbette iyi getirdim. =)
bu arada o ucuz kahramanlık üzerinden konuşan ben değilim. demeye çalıştığımın zıttı bile denebilir. kucak açmakta sakınca yok bu mecralara diye. ama gördüğüm kadarıyla yarım gözle okuyup, bir de üstüne yanlış anlamışsın.

enola is gay dedi ki...

i kill i mean.

Deniz Coşkun dedi ki...

aaah ah. ne güzel demiş ustam, oh yeah bop habibi, don't let me be misunderstood.

Deniz Coşkun dedi ki...

I kill you kill what can we kill?

bop dedi ki...

evet evet. olsun silmicem. salaklığımın vesikası olsun. Bahane uydurmak gibi olmasın ama, çok yoğunum bu aralar. dün akşam sunum hazırlıyodum. karşı komşumun mükemmel çıplak bedenini gördüm. Perde kullanmaz mı bi insan ya. Derse mi konsantre olayım, bi gözüm orada mı olsun derken devreler yandı. Sanırım böyle şeylerin erkek beyninde travmatik bir etkisi oluyo.Çok aptallaştırdı çok.

Ali dedi ki...

it was a rhetorical question :)

hevesli bardak dedi ki...

Şey demek istemiştim yani, hani bu mecralarda faaliyet göstermeyi küçümseyici tavır vardır ya "bu ne lan gerçek hayat böyle değil"ci, "gerçek hayat"ta yapılan işe de kulp takar illa bi beğenmez o. varoluşu böyle. internetor villain. "o da iş mi" tavrıyla genelleştirmiştim, bu tipe havada karada bişey beğendirilmez ebediyaan konuşacak demiştim.